zondag 22 juli 2007

Zomervakantie

He he. Eindelijk. De zomervakantie is begonnen. Lekker genieten van 6 weken vrij van school, mooi weer en heerlijk buiten zijn...

Vandaag zijn we dus met 3 kinderen, Zon, Yuna en nichtje Mara naar Blijdorp gereden om daar te genieten van "de zomervakantie". Onder de haaien doorgelopen, olifanten bewonderd en van vleermuizen gegriezeld. Het was droog, af en toe een bui, soms bewolkt en soms zon.
We hebben geluk gehad. Om kwart voor twee zaten we weer in de mooie Scenic, toen de stortbui los barstte. Wat een regen. Wat nou zomervakantie? Ik zit nu 's avonds om half negen binnen. We hebben binnen gegeten. De was zit in de droogtrommel. Ik had vandaag sokken aan en ik zit aan een glaasje Eiswein uit Rheinhessen. Kan het nog droeviger.

We hebben dus vanavond lekker met de vakantieboeken op de bank gezeten en besloten de tweede helft van de vakantie in het zuiden van Frankrijk te blijven. En wel op camping la Foret
Een prachtig stukje natuur in de Cevennes. We kunnen ons nu al weer verheugen op het verkoelende water van het zwembad, de pizza's van het barretje, de schaduwrijke plek, de zinderende hitte, de stromende rivier, de forellen die we kochten op de brug in Saint Jean en natuurlijk de eeuwige klanken van de krekels.

Ja met die gedachten in mijn achterhoofd kom ik de komende drie weken nog wel door in Nederland.

Geen opmerkingen: