vrijdag 22 juni 2007

Aanraakfiets



Meltem (jongste zoon van mijn zus Berit) schijnt het woord geïntroduceerd te hebben. Yuna gebruikt het nu ook consequent.


"Aanraakfiets"



Hij moeten het zelf hebben geconstrueerd vanuit het door de volwassenen gebruikte "aanhaakfiets". Aanraken is natuurlijk veel duidelijker dan aanhaken en het beschrijft eigenlijk nog beter wat er tijdens de fietstocht aan de hand is.
Sandra en ik zagen vorig weekend in Den Helder aan een duitse fiets (een grap hierover is té voor de hand liggend... ) een hele leuke aanraakfiets. In elk geval is het een hele fiets, die ook los kan. Ik denk dat we 'm gaan bestellen.

Update 25 juni: De stang is besteld

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik was er bij toen je hem zag en volgens mij was het op Texel

Sander

Reinier zei

Klopt, op zaterdagmiddag zagen we er een voorbijrijden op Texel. de volgende middag zagen Sandra en ik er een in Den Helder geparkeerd staan en die konden we wat beter bekijken