woensdag 27 juni 2007

Ritje door het veengebied


Vanmorgen om 7 uur, nèt voordat ik de A2 zou oprijden, hoorde ik het bericht op de radio. 21 kilometer file, de langste file van het land op dat moment, stond er op de A2. Zes stressforensen hadden hun leasebakken tegen elkaar aangezet bij Abcoude en de staart van de rij er achter stond precies bij mijn oprit. In een flits kon ik nog besluiten om niet de snelweg op te gaan en wel een ritje door het groene hart van Nederland te maken. Zo genoot ik onverwacht van Hollandse wolkenluchten in het drassige veenland bij de rivieren Waver en Amstel. Wonderlijk genoeg ben ik op mijn route niet één bord tegengekomen dat me zou moeten weerhouden om er tussen 7:00u en 9:00u te passeren. Ga dit nu niet allemaal navolgen, want dan komen die bordjes er snel alsnog!

Geen opmerkingen: