zondag 6 januari 2008

Rennen in Amelisweerd

Sinds zes weken ben ik weer aan het trainen. Doel: Betere conditie met wintersport eind februari en wat afvallen. Ik heb een "Digitale Coach" in de vorn van een horloge en een borstband om tijdens het lopen. Deze combi registreert m'n hartslag tijdens de training. Een aantal (2 à 3) minuten "in een hartslagzone" bewegen levert een punt op en de Coach verlangt een aantal punten per week. Deze week moet ik 59 punten lopen, hetgeen neerkomt op ruim anderhalf uur. Vandaag zo'n 10 kilometer gerend in en rond Amelisweerd en daarmee 27 punten gescoord. De ene week moet ik meer punten scoren dan de andere, en de ene week is de "scoorzone" vanaf een hartslag van 137 en de andere week vanaf 150.
Het gaat nog steeds niet zo snel als ik zou willen, want het gebeurt nog regelmatig dat mijn hartslag te hoog wordt, zodat het horloge waarschuwend piept. Maar nu in de zesde week is er al wel wat voortuitgang...

Geen opmerkingen: